Hoeveel fouten mag je maken bij het fietsexamen?

Hoeveel fouten mag je maken bij het fietsexamen?

De leerlingen beantwoorden 25 vragen vanuit hun rol als fietser, voetganger en passagier. De leerlingen zijn geslaagd als ze 16 van de 25 vragen goed hebben beantwoord. De school kiest of ze het examen digitaal of schriftelijk afnemen.

Hoeveel fouten mag je hebben?

Hoeveel fouten mag je hebben? Het onderdeel gevaarherkenning bestaat uit 25 vragen, hiervan moet je 13 of meer vragen goed beantwoorden. Het onderdeel kennis bestaat uit 12 vragen, hiervan moet je 10 of meer vragen goed beantwoorden.

Heeft een fiets altijd voorrang?

Inmiddels is de wet al weer jaren terug veranderd. Fietsers worden nu, net als auto’s en scooters door de wet aangezien als ‘bestuurders’. Zij zijn wat betreft de voorrangregels gelijk gesteld met motorvoertuigen. Een auto van links moet een fietser van rechts voorrang verlenen.

Heeft een groep fietsers voorrang?

Alle fietsers in groep moeten zich aan de wegcode houden. Dit wil zeggen dat ze niet door het rode licht mogen rijden, de groep geen voorrang heeft aan een oversteekplaats voor fietsers en iedereen moet stoppen en voorrang verlenen aan een zebrapad waar voetgangers willen oversteken.

Welke groep Verkeersexamen?

Op school krijgt je kind verkeersles. Deze lessen beginnen al in groep 1, zodat je kind van jongs af aan leert over het verkeer. Zit je kind in groep 7 of 8, dan doet het waarschijnlijk mee aan het VVN theoretisch Verkeersexamen.

Waar kun je op zakken bij rijexamen?

Het veel dicht langs geparkeerde auto’s, obstakels of fietsers rijden. Niet goed of onvoldoende voorsorteren. Het te ruim of krap nemen van bochten, dit kan komen door nonchalant sturen. Te veel naar links blijven rijden op een smalle weg met tegenliggers.

Hoeveel procent zakt voor theorie examen?

Steeds meer cursisten hebben moeite met het theorie-examen. In 2002 lag het slagingspercentage op 56 procent, nu is het al jaren net iets boven de 40 procent, blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR).

Hoe kun je het beste gevaarherkenning leren?

De verkeerssituatie. Kijk goed naar de verkeerssituatie en probeer de gevaren te herkennen. Anticiperen. Probeer te voorspellen wat er gaat gebeuren. Bedenk wat je mogelijkheden zijn. Maak de beste keuze. Gevaarherkenning oefenen.

Wat betekent een rood fietspad?

Vaak is het asfalt van een fietsstrook rood. De rode kleur heeft geen wettelijke betekenis. Wanneer de strook alleen rood is, (in Nederland: zonder fietssymbool), dan wordt de strook officieel fietssuggestiestrook genoemd, en kunnen andere voertuigen er ook gebruik van maken.

Hoe moet een fietser een rotonde nemen?

Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor. Op rotondes buiten de bebouwde kom heeft de fietser geen voorrang. Een fietser die de rotonde volgt moet daar voorrang geven aan afslaand autoverkeer. Binnen de bebouwde kom heeft de fietser op de rotonde meestal voorrang op het afslaand autoverkeer.